Inte igen!!!!

Gissa vem som kände lite i halsen när hon vaknade? Yep, igen! Jag kan bara inte fatta det. Vad i hela fridens namn är det med mig. Ska det bli en tredje förkylning på tre månader? Det kan ju inte ens vara lagligt... I alla fall har jag känt mig skrapig i halsen, urrig och lite snorig idag. Skit! Jag har i alla fall sett till att ta det lugnt idag och hoppas kunna kväva det i sin linda. Wish me luck!

Jag har i alla fall hunnit träna i veckan. I tisdags hade jag mitt pulsspinningpass med ny musik. Det gick så himla bra. Kunderna är så duktiga. Vi körde en låt där vi gjorde som en pyramid med pulsen; vi gick stegvis upp och sedan stegvis ned. Superduktiga var alla! Jag är imponerad. Det bli så kul när alla är taggade och motiverade och sedan verkligen ser att det fungerar. Igår kärde jag core för kollegorna på jobbet. Nu kör jag inte bara för min enhet utan för hela kontoret och intresset verkar vara stort. Bra träning och god stämning - kan det bli bättre?

Idag, på skärtorsdag, hade jag bara halvdag på jobbet. När jag satt vid min dator på morgonen fick jag ett sjukt sug efter en tunnbrödrulle. Jag vet inte hur många år sedan det var jag senast åt det men jag bestämde mig för att ge efter för suget. Det är tillåtet ibland och när man gör det valet, så länge det inte är för ofta, kan det vara som en lisa för själen. På hemvägen passerade jag korvkiosken innan jag klev på bussen. Mmmm, gurkmajonäs ska det vara på annars är det ingen idé. Innan dess hann jag gå förbi Sollentuna centrum för att hjälpa påskharen att fixa en överraskning till min fine ultramake. Vem stod inte i centrum och höll förevisning i "köket" om inte Fredrik Paulún. Det var som om han visste att jag skulle ge efter för tunnbrödrullesuget... Han är för övrigt en av Sveriges bäste näringsfysiologer, enligt mig. Jag tycker dock synd om honom för de avarter som stulit hans GI och gjort det till något det inte är. Förlåt alla ni som kör enligt GI-metoden som jag tyvärr tycker är en avart. Det har inget med Paulún att göra. Förresten hörde jag något kul på jobbe häromdagen. En dam pratade om morötter och GI och trodde på fullaste allvar på någon manlig bekant hon hade som hävdade att enligt GI blir man tjock av morötter eftersom de har högt GI. Jag kom på mig själv med att fnissa högt... Morötter har högt GI för att de är så kompakta men du får nog äta ganska många i många år för att bli tjock av dem. Jag tror inte ens det går.

Här är påskharens gåva till ultramaken, förresten.


Ät lagom med godis, god mat och glöm inte träningen så blir det ännu godare. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Påskharen kom med ett liknande innehåll till faster Magnus : )

2010-04-01 @ 19:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0