Yoga med Charlie...

...funkar också. Just idag var han inte så imponerad av varesig solhälsning A eller B. Däremot gillade han lotuslyft, sköldpaddelyft och krigare A bättre. Ja, nu är det ju inte så att Charlie utövar yoga - ännu. Han sprattlar runt på mattan bland sina grejer medan jag försöker få till en kvarts yoga. Antingen var han trött eller så hade han invändningar mot min yoga. Det kan likaväl ha varit det senare. Jag trevar mig fram i yogans värld och har haft lite svårt att komma iväg på pass ledda av experter. Ultramaken har ju varit iväg större delen av våren på sitt äventyr, springandes genom Europa, och veckopendlar nu ett par veckor till. Det innebär att jag får gå till min bok jag har om poweryoga som han försett mig med och göra mitt bästa utifrån det. Men hellre det än inget alls - eller hur? Jag ska nog snart slå knut på mig själv.

Nu är i alla fall nya träningsbyxor inhandlade! Jag hittade ett par på rea på intersport. Riktigt sköna faktiskt men jag fick lite tantrumpa i dem. Alltså lite platt rumpa... Avsaknaden av spinningen har satt sina spår. Från att, i snitt, ha hållt ett pass i veckan sedan 2004 till att inte spinna alls från juni förra året då Charlie såg till att jag ropade efter älgarna fram till klockan ett på dagen. Ja, det jag så fint menade var att jag kräktes stora delar av dagen under början av min graviditet och hade inte energi till så mycket annat än det och att släpa mig till jobbet. Jag prioriterade att klara av jobbet, styrketräna och fick börja promenera. Det gladde sig i alla fall ultramaken åt. Han älskar att promenera medan jag tidigare tyckt att det varit slöseri med tid. Varför gå när man kan springa? Jag har nu omvärderat detta, åtminstone temporärt. Man får finna sig i sin situation. Charlie är för liten för att jag ännu ska börja springa med barnvagnen men när han blir stadigare - bye bye those walking days! Nej, nu överdriver jag. Promenader är bra, man kan ju alltid leta upp uppförsbackar. Eller så bor man som jag, uppe på en kulle. Ultramaken såg till att påpeka, mitt under förlossningen, att jag allt förlorat en hel del benmuskulatur under graviditeten. Då skulle ni sett hans rumpa efter tävlingen genom Europa - plattare än Danmark!

Dagens träning förutom den lilla yogasessionen bestod även av 40 minuters powerwalk (det känns bättre att säga powerwalk då det låter svettigare...). Skulle ju ha träffat Helena inne i stan men vi sköt på det tills imorgon då förmiddagen var regnig här i huvudstaden. Men imorgon är det ingen återvändo. Då blir det ett svettigt kapitel på Djurgården - i mina nya byxor. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

fortsätter du så där finns det def ingen återvändo för mig och jag känner mig sporrad till mer träning eller åtminstonde att inte göra nått. Alltså nått måste jag göra varje dag. Bättre pigg mamma är grinig sådan...

2009-09-02 @ 19:01:09
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: MirandaK73

Här har du en som rodnar och skäms ;-) Nu är det slut på soffsittande!!

2009-09-03 @ 07:40:52
URL: http://mirandak73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0