Ursäkt Nr. 1: Jag har inte tid

Jag har funderat mycket, flera år, på just denna ursäkt som mååånga har för att slippa träna. Ja, jag skrev slippa för jag tror att det är just det som ligger till grunden för kanske alla ursäkter. Men för att ta mig an denna ursäkt: Jag har inte tid.

Jag jobbar så mycket, jag måste vara med barnen, jag orkar inte kliva upp så tidigt, jag orkar inte träna så sent.... whatevva... Säg att dagarna ser ut som följer; du kommer hem sent, har hämtat barnen och är jättetrött. När ska du då hinna träna? Steg ett är att lägga in det som ett prioriterat område i ditt liv och att göra det på en rimlig nivå. Alla människor behöver träna, alla. Men man måste inte träna varje dag eller flera timmar åt gången. Kanske kan du kliva upp 20 minuter tidigare, en gång i veckan och springa, cykla i 20 minuter? En annan dag den veckan kan du göra samma sak men på kvällen följt av några armhävningar och situps? Lägg upp ett mål; t.ex. två gånger i veckan och börja där. Glöm inte att klappa dig på ryggen när du klarat det.You can do it! Kom inte och säg att du inte hinner, då har du bara prioriterat fel. Dina barn vinner dessutom på en starkare, piggare mamma/pappa. OK, nog med denna bergspredikan.

Dagens träning bestod av mamma/barngympa och vi gjorde riktigt bra coreövningar! Jag längtar till coreutbildningen. Charlie var så glad och intresserad av mitt steppande på brädan och hur jag kämpade i mitt anletes svett. Familjen uppskattade dock inte min Michael Jackson-tribute i hissen när jag dansade och sjöng som i Thriller videon... märkligt...

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0