Som ljuv musik...

...i mina öron när ultramaken berättar att han tänker köpa mig en mp3 idag. Vi fladdrade runt på diverse kedjor och det slutade med en orange iPod. Ultramaken tyckte jag kunde slå till med ett par nya hörlurar också. Jag förstår inte varför; mina Sony hörlurar från 1989 då? Ok att man måste pussla ihop dem inför varje gång man ska använda dem men ljudet är det minsann inget fel på. Jag föreslog att jag kunde tejpa dem, jag är en mycket snål kvinna, men han bara suckade. Jag köpte dem för pengar jag fick när jag konfirmerade mig tillsammans med en riktigt hot freestyle...undrar var jag har den förresten... Jag konfirmerade mig inte med freestylen förstås...Det är sådana där med bågar som man ploppar in i örat. Funkar jättebra för mig som inte kan ha sådana där vanliga ploppar. De ploppar ut. Det visar sig i alla fall att sådana som jag köpte 1989 inte finns längre. Hrm! Jävligt märkligt. Jag hade köpt dem direkt. Ultramaken föreslog fnissande sådana där stora som täcker halva skallen utöver örat. Faktiskt inte så dum idé om det inte vore så att jag skulle ha dem till att springa med. Jag insåg precis varför Paula Radcliffe springer som hon gör med huvudet - hon har säkert sådana hörlurar. Jag får leta vidare helt enkelt.

Peppad med cool musik i öronen (jag tog ett par av ultramakens invaxade ploppar med båge man sätter runt örat, inte lika bra som mina Sony anno 1989 by the way) stack jag ivåg som en oljad blixt. Vilken fart, backe upp och backe ned. Peppad av musiken och att jag kanske ska få nya kläder från ultramakens sponsor såg jag mig, cool mama, springa ännu fortare i nya kläder. Jag kunde trycka på hela vägen, t.o.m. sista backen hem och fyra trappor upp. Vilken vinnare jag är! Avslutade med yoga.

Charlie hängde med förstås och fick se mig kämpa med yogaövningarna. De är långt ifrån perfekta men övar man inte blir de heller inte bättre, eller hur?

Dagens tips från mig är låta barnen vara med och se att träning är nåt naturligt. Se också till att ni som föräldrar peppar och underlättar för varandra när det gäller träningen. Det blir så mycket lättare då. Tack ultramaken för att du finns!

Hoppas du också kört ett riktigt bra pass att avsluta veckan med. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: MirandaK

Jag köpte billiga hörlurar på Media Markt, där följde det med "gummipluppar" i olika storlekar, de minsta passar bra för mina små öron!

2009-09-06 @ 21:16:38
URL: http://mirandak73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0