Säg "Hej!" till kapten Huggtand

Han har flyttat in hos oss och därmed flyttar nu fru Arla ut. Nattens amning slutade i tårar - och det var inte Charlie som grät. Han flinade... Fick slita ut bröstvårtan ur munnen på honom och den blev flera centimeter längre än normalt. Nytt försök gjordes, jag tänkte att han bara råkade även om det aldrig hänt förut, men med samma resultat. Jag ville ju inte att det skulle sluta så här abrupt så ännu ett försök gjordes i morse (is she thick!!!? Undrar ni. Apparently so...) allt gick till en början bra meeeen sen högg han till igen. Jag ammar inte längre! That´s it!

Förkylningen har ännu inte drabbat mig så jag ska bege mig ut på en rask promenad idag i solen. Jag ska även köra lite yoga tänkte jag. Vad skönt det ska bli! Jag ska erkänna att varje morgon när jag vaknar och jag inte kliver upp när jag själv vill utan efter andras påtryckningar tänker jag automatiskt "usch, jag vill inte träna idag!". Vad är då tricket? Sätt på autopiloten och tänk inte på vad du lovat dig att träna idag. Jag tänker bara i steg; nu ska jag väcka Sigurd, nu ska jag laga frukost, nu ska jag dricka kaffe och sen när kaffet landat i magen vill jag träna. Jag behöver bara vakna först. Om jag tillåter mig att fastna i den första tanken så krävs det enorm viljestyrka för att alla usla ursäkter inte ska få ta överhanden.

Wow, vilken härlig dag! Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: MirandaK73

Vilken liten rackare! I morse vid halv sex funkade inte min autopilot vilket jag ångrar i efterhand, fast jag var så fokuserad på ett möte, som inte var förrän kl 13. Så går det när man vill göra business!

2009-09-14 @ 09:47:39
URL: http://mirandak73.blogspot.com
Postat av: Angel19

Är inte aoutpiloten på kl morgon är han lätt att ställa in efter middagen tillsammans med maken. Skönt att han drog ut mig, kanske är det lite bättre nu.

2009-09-14 @ 21:13:08
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0