OS om sisådär tjugo år?

Är ingen tokig tanke. Ja, kanske inte för mig i någon idrott, eller varför inte? De bästa ultralöparna i världen är ju inte långt från den åldern. Nu sysslar jag i och för sig inte med ultralöpning - ännu. Men man ska aldrig säga aldrig. Speciellt inte med tanke på vem jag är gift med - en av Sveriges bästa ultralöpare.

Tillbaks till poängen; min yngste son är en riktig talang när det gäller simning. Vi var på babysim i morse och han är helt makalös. 8 månader (idag faktiskt!) och har redan fattat det här med simning. När de andra bebisarna fladdrar runt planlöst har han förstått att man måste kombinera ben och armar för att ta sig framåt. Han tar faktiskt riktiga bentag! Min, helt objektiva ;), åsikt är att han har något speciellt vad gäller simning. You mark my word! Sen blir de andra stackars barnen tyvärr översköljda när han kommer farandes...

Visst syns det att han älskar att vara i vatten!


Min träning idag
bestod framförallt av ett styrkepass. Jag och ultramaken tog en promenad men den räknar jag inte eftersom han gick så långsamt. Efteråt, när Charlie somnat, körde vi ett styrkepass hemma. Vi hann med hela kroppen på mindre än en halvtimme! Går det, kanske någon undrar. Absolut! Ska man bli bodybuilder kanske man bör lägga ner mer tid men för övrigt är det fullt möjligt. Det gäller att behålla fokus och köra hårt. Se till att göra så många repetitioner att du inte skulle klara en till. Den gamla styrketräningsskolan kör mer enligt t.ex. 3x15 repetitioner. Jag kör högintensiv träning med oftast bara ett set men då kör jag tills jag inte klarar ett till och jag står heller inte och hänger vid vikterna i ett par badtofflor och snackar och vilar eller vad det nu är många gör halva tiden av sitt träningspass på gymmet. Meningen med styrketräningen är ju att trötta ut muskeln och jag menar att det oftast är fullt möjligt med ett set.

När man kör styrka tillsammans hemma är det en fördel att en av oss är styrketräningsinstruktör och den andra bollcoreinstruktör.


Sigurd fick sin gitarrbok idag och jag var övertygad om att jag skulle kunna klura ut hur man spelar olika ackord utifrån bilderna i boken. Det kunde jag inte... alla ackord lät likadant...?! "Mamma, är det där verkligen rätt...?" "Vänta, gubben, vänta...äsch!" Nåväl jag kunde i alla fall lära honom att spela noter på gitarren. Jag kanske ska påpeka att han går och lär sig av en riktig lärare, jag tänkte bara hjälpa honom på traven...


I morgon bli det ordentlig promenad med sedvanligt svett och stön + yoga. Vad har du gjort för din hälsa idag? Hejamamma!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0