Kontrollmamman

Hej, jag är en kontrollmänniska! Ja, jag erkänner och det är det första steget. Tänkte ju gå på ett core-pass ikväll men så är det fullbokat... Ja, man kan ju gå dit och hoppas på att det finns platser kvar vilket det brukar göra men jag vill veta innan. Helst flera timmar innan. Jag är inte alltid flexibel. På många sätt är jag det, på oändligt många fler sätt är jag inte det. Ultramaken kan intyga detta. Han är en sådan som jag avundas, som kan rycka på axlarna och bara "ja, ja då gör vi såhär istället". Som får till sin träning och njuter av den även om det inte riktigt blev vad han tänkt från början. Jag reagerar istället så här "Neeeeeeej, å neeeej, gaaaaaah, vad gör jag nu??!! Det var inte så här jag planerat det, skiiit också!!!" Jag kanske får ta och ta en löptur och styrketräna hemma efteråt då... Det jag tänker nu är "Neeeeeeej, å neeej... o.s.v." Ni fattar... Jag ville ju också gå på passet för det är det första corepasset som en kollega ska hålla och jag vet att hon är nervös så jag ville vara ett stöd. Åh! Sluta älta nu...

Jag har gjort lite rehabövningar:

Charlie hjälpte till såklart. Han har också förstått det här med funktionell träning. För dig som inte vet vad det betyder kommer nu en liten sammanfattning: Funktionell träning handlar om att träna kroppen som det system det är och alltså inte bara med övningar som tränar en muskel isolerat. Man ger alltså kroppen annat att tänka på utöver den övning man gör för att koppla in fler muskler t.ex. att hålla balansen samtidigt som du gör en övning. Charlie vill utveckla detta och som du ser på bilden krockar han med pilatesbollen när jag försöker göra mina övningar - alltså blir det svårare för mig att hålla balansen och fler muskler måste kopplas in. Tack lilleman! Sen är det förenat med en hel del smärta också men det får man ta. Det är märkligt hur vass den där gåstolen är... Lilleman är lite in your face


Vi får alltså se vad dagens träning blir... Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0