Jag hittade dem!

Mina små, små, små magmuskler som sitter långt därinne. Pilatespasset igår gjorde vad det skulle. De stora hittar jag ju lätt men de där små kräver sin teknik. Jag känner hur de vaknat och nu ska jag bara se till att hålla dem vakna. I morgon är det dags för mamma/barngympa igen och på söndag blir jag coreinstruktör. Jag är på G!

Idag blev det bara en kort promenad eftersom Charlie sov så länge på förmiddagen. När Sigurd kommer hem från skolan ska vi baka morotsmuffins. Jag avfrostade frysen i helgen och insåg att vår kaklåda i frysen ekade tom. Jag har inte bakat på evigheter och senaste trippen upp till mästerbagarna (mamma, mommo och fammo) kunde vi inte ta med så mycket hembakt eftersom bilen var proppfull. Själv är jag ingen mästerbagare, bara en enkel bagare men det gör inte så mycket. Om jag gillade att baka och gjorde det ofta skulle det inte gå så väl ihop med min förkärlek för fikabröd. Det är min last i livet. Tänk dessutom att jag nu är mammaledig och ensam hemma. Jag skulle väga 100 kg innan jul. Min karaktär kan tidvis vara svag och det avgörande framgångsreceptet för mig att äta nyttigt är att inte köpa hem onyttigt.

Nu kommer hösten och det blir mörkare och mörkare. Lätt att känna sig trött och slö. Vad gör man då för att hålla ångan uppe och fortsätta träna regelbundet? Sätt upp det på prioriteringslistan! Berätta för andra att du tränar regelbundet och hitta träningskompisar. Jag kom på en sak idag som jag kan bli bättre på; att berätta för mina vänner hur bra de är, ge dem energi. Anledningen till varför jag funderat på detta är att jag fått många komplimanger och positiva kommentarer om min blogg från alla möjliga håll. Det var ultramaken som fick mig att börja blogga. Han sa att jag har så mycket klokt att säga och att folk lyssnar på mig. Ja ja, tänkte jag, det är lite som när ens mamma säger att man är fin när man klippt stubblugg trots att man har ett enormt självlockingt hår eller när man, i samma självlockiga hår, väljer att permanenta håret... Ja, i alla fall tog jag det inte på så stort allvar men när fler och fler säger att man inspirerar dem då kan t.o.m. jag ta åt mig. Så tack alla ni som är så snälla och ger mig positiv energi - right back at ya! Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

Du ser, jag har fått ta del av din energi och gick 2 power walks idag på sammanlagt 1,2 mil. Inte illa va?

Du "piskar" mig, det känns bra!!!;)inte kinky alls.

2009-09-16 @ 19:51:34
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: Liza

Hej hejamamma! Jag har hittat till din blogg och du ska verkligen ta åt dig av komplimangerna för det är välförtjänt! Du skriver mycket klokt och det är superkul att följa och med mycket inspiration! Länge sedan jag hade små barn men jag kommer i alla fall ihåg att mina 'fyspass' då var att få båda barnen att gå åt samma håll och en sväng på ICA var ett cirkelpass.... Du gör ett strålande jobb! :-)

2009-09-16 @ 23:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0