Det finns bara EN ursäkt för att inte träna regelbundet...

...och det är om man är sjuk. Eftersom jag inte är det gick jag en rask promenad på förmiddagen och insåg att jag borde satsat på ett par nya träningsbyxor för länge sen. Herregud! Jag som jämt är ute och promenerar har inga långbyxor att gå/småspringa fram i. Eller ja, i alla fall inga som man kan visa sig ute i. Jag hör inte till dem som hoppar i mysbyxorna och går ut. Missförstå mig rätt, mysbyxor är min uniform innanför lägenhetsdörren men utanför dörren är de bannlysta. Men hellre mysbyxorna än inga alls. Jag menar, låt inte byxproblemet stoppa dig. Nu gick jag ju inte ut i bara underbyxorna, jag hade jeans men det passar inte mitt tempo och har inte gjort det under hela våren egentligen. Mina nästan dagliga promenader har inget ornitologiskt syfte, det handlar om träning och som en konsekvens av detta - svett.

Jaja, idag blev det en timmes rask promenad, i jeans. När jag sedan kom hem var jag andfådd och svettig - mission accomplished! Mina promenader är som sagt en del av min dagliga träning och då ska jag vara svettig när jag kommer hem. Charlie var mest hungrig och imponerades inte av mig som flåsandes uppför sista backen hem försökte sjunga Imse vimse samtidigt som jag gjorde rörelserna och knuffade barnvagnen. Väl hemma var jag sååå sötsugen men eftersom det inte är helg blev det ett glas vatten innan jag senare åt en smaskig lunch i form av lax och pasta. Man måste sätta gränser, framförallt jag som har ett stort sötsug. Därför är socker bannlyst under veckorna vilket gör att jag heller inte äter så mycket på helgerna då mitt sockerbehov därmed minskar.

I vanliga fall skulle jag ha kört ett styrkepass på eftermiddagen med lite yoga som avslutning men det blir bara lite yoga när barnen lagt sig. Och varför det då? Jo, imorgon ska jag träffa min kompis Helena, med bebis, inne i stan då vi ska promenera/träna på Djurgården och jag tänkte överraska henne med crosstraining; styrkeövningar under promenaden. Jag slänger bara med ett gummiband i skötväskan och sen finns det andra övningar man kan göra utan gummibandet. Hur detta mottas får jag berätta om imorgon. Hon verkar vara på G så det ska nog går bra. Bara hon inte är rädd för vad andra ska tro när vi kör utfall efter barnvagnarna.

Om du inte är sjuk - ut och träna med dig om du ännu inte gjort det idag. En hälsosam mamma/pappa blir en bättre och piggare mamma/pappa. Det finns bara en ursäkt. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

Haha, jag är inte rädd bara full av förväntan. Det var det där med byxor. Har nog oxå samma problem...får se hur jag löser det i morgon men kittar mig med MBT dojjorna. Kanske läge att köpa nya skor i morgon??



Jag som hade tänkt fuska idag...då måste jag ut i alla fall. Jessica du sitter på min axel...;)

Ses i morgon.

2009-09-02 @ 09:32:46
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: Syrran

Hmmm...vi får väl se hur det blir med den saken...

2009-09-02 @ 17:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0