Crosstraining på Djurgården

Idag var det härligt väder i huvudstaden och perfekta förutsättningar för ett träningspass utomhus. Jag och Helena sammanstrålade med barnvagnar på centralen och som uppvärmning gick vi hela vägen till Djurgården. Helena hade tidigare berättat för sin man att det nog inte var aktuellt att ta bussen dit i mitt sällskap och jag ska erkänna att jag funderat på om hon trodde att vi skulle trängas på 47:an till Djurgården. Den ingick inte i mina planer. Tur var väl det för på vägen dig gjorde vi vårt första kändisspotting; på Strandvägen mötte vi Niklas Ni-vet-han-som-var-tillsammans-med-Nicolette-Sheridan-i-Desperate-Housewives-och-är-kändisarnas-PT. Han kollade faktiskt in oss. Ja, inte så där "mums de där skulle man vilja sätta tänderna i" utan mer "ååh, fitnesstjejer på G". För vi såg verkligen ut som fitnesstjejer. Vi hade platsat i vilken Fitnesstidning som helst. Jag i mina nya byxor, Helena i coola, svarta kläder.

Väl ute på Djurgården, uppvärmda och klara, började vi med benen och körde först utfall och sedan jägarvila. Buns of Steel here we come! Vi fick många leenden och ett par förbipasserande kvinnor sa att de önskade att de hade en kamera. Jag tror att de var väldigt glada för vår skull =). Men låt säga att de fnissade åt oss, då tänker jag bara: skratta du bara åt oss, vi tar hand om oss själva och våra kroppar - vad gör du åt din?

Därefter hittade vi ett räcke som vi använde för att göra armhävningar och dips. Det kändes i armarna... Det gummiband jag tagit med mig har sett sina bästa dar och därför gav inte rygg- och bröstövningarna riktigt så mycket som sig bör. Ultramaken har dock sagt att han ska fixa nytt, söt som han är. Därefter hade vi magen kvar att träna och vi hittade en bänk som vi använde för att göra "cykelövningar"som tränar magen. Vi var riktigt inspirerade och hoppas att vi hinner med ett till pass innan det blir kallare för att kunna kombinera det med picknick. Picknickfilten kan man dessutom göra många övningar på.

Vi lunchade sedan i Rosendals trädgård och smällde snabbt i oss en soppa men gissa om vi båda kastade lystna blickar på alla kakor de hade...mmmmm. Men vi var starka och nöjde oss med soppa och bröd. Dagens andra kändisspotting bestod av Christer Sandelin som spatserade i trädgården med sin lilla hund och innan vi hann tillbaks till centralen hade vi stött på Rachel Molin också. Vi tror att den där Niklas, PT:n, är vår tränare nu. Sa inte han det när han gick förbi...? Jag kanske kommer ihåg fel...

Jag kände faktiskt för att åka hem och ta mig en skööön dusch men så är inte alltid fallet när man har barn. Så jag kastade mig hem, kastade in mig i duschen och så snart Sigurd kommit hem åkte vi till hans gitarrlektion. Efter det körde jag hem honom och åkte sedan och hämtade syrrans två barn från dagis och skola. Sen skulle alla fyra barnen ha middag. Visst låter det jobbigt men jag skulle inte vilja vara utan det. Jag har världens härligaste ungar! Träna hinner jag ju ändå och vad är väl en långdusch... det hinner jag väl till helgen. Imorgon ska jag ut och springa och kanske följer Sigurd med. Hejamamma!


Kommentarer
Postat av: MirandaK

Ni är coolare är "Desperate housewifes" & "The real housewifes of New York city" tillsammans!! You go girls!!

2009-09-03 @ 23:27:21
URL: http://mirandak73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0