Bara en dag kvar

Sen kommer ultramaken hem från allt veckopendlande! Puh, jag vet inte hur ensamstående mammor klarar det. Kanske är jag vek men jag tycker att det har varit riktigt jobbigt. Jag har haft så lite vuxenkontakt att jag inte vet hur jag ska formulera mig när jag väl träffar vuxna känns det som i alla fall. Jag skaffade inte barn för att klara uppfostran själv, det har jag insett nu. Själv skulle jag behöva bli uppassad en dag, klippa håret, få massage och andra ansiktsbehandlingar. Samtidigt tycker jag inte om att vara utan mina barn. Jag har så fina pojkar; ett geni som är lugnet själv (som jag?) och en gullunge som är mer vild än tam (som ultramaken?). Sen har jag ju ultramaken förstås som jag inte klarar mig utan längre. Det har varit en riktigt tuff vår, värre än jag kunnat ana. Jag känner mig faktiskt lite nere även med vetskapen att det snart är över.

Nog med självömkan! Dagens träning bestod av mamma/barngympa. Det var riktigt skönt och vi mammor behöver verkligen träna upp framförallt rygg, axlar och baksida armar. Så mycket som vi går runt och bär på våra barn. Oftast bär vi dem bara på ena sidan och gärna på höften - inte bra. Mitt i allt fick jag en ofrivillig paus. Lilleman gjorde nr. 2. Jag fick meddela instruktören, efter passet, att det låg något i skräpkorgen på toa som inte luktar hallon. Hon undrade om jag inte hade något att ta med den i...?! Nej, det är ingen hund således bär jag inte med mig hundbajspåsar. Skulle jag haft den med mig inne i salen tills passet var slut? OK bajsblöjor är inte det roligaste att hantera... det får man respektera.

Imorgon blir det förmodligen ett kortare löppass och yoga. Vad har du gjort för dig själv och din hälsa idag? Ta hand om dig. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

Jag förstår att det har varit tungt och jag tycker du är enastående som fixat det! Du är da shit! Men nu ska det bli mycket vuxentid, ska vi bara fika eller tror du att du och jag ska ta en walk med på lördag med småknoddisarna?

Kram från en som känt sig downunder men är up running again....;)

2009-09-17 @ 20:03:51
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0