Att vara utvilad

Vilken känsla! Gårdagen kändes som om jag gick omkring med en ryggsäck som vägde 40 kg på ryggen. I natt har jag sovit ganska bra faktiskt. Jag trodde att Charlie sovit ordentligt men ultramaken har tydligen varit uppe ganska många gånger under natten. Energin jag nu samlat behövs eftersom jag håller i ett spinningpass ikväll. Jag känner mig själv och vet att det inte finns i mitt vokabulär att ta det lugnt. Det var som häromdagen när jag och ultramaken var ute och promenerade med Charlie. Efter ett tag frågade ultramaken mig om det var powerwalking vi skulle göra. Det var det inte då jag kännt mig lite förkyld. Tydligen rusade jag fram i skogen... Jag kan inte gå lugnt.

Jag har nu varit en lydig patient och följt naprapatens order. Jag har gjort övningarna han ordinerat och kollat upp MAQ-träning på nätet som han sa vi skulle prata om imorgon. Det verkar vara en form av funktionell träning utvecklat av sjukgymnaster på Bosön. Det kändes i mitt hjärta när han sa att jag saknar styrka i höft och ben... Va? Jag? Min benstyrka har alltid varit mitt Ess i rockärmen. Jag som på boxpass hållit emot en kille på nästan 2 meter och fick t.o.m. honom att baxna... Those days are apparently over...? Nehej du, nu har han fått igång mig! I´ll be back! You mark my word!

Det känns skönt att inte vara förkyld längre. Nu ska jag gå och göra lite övningar igen... Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

Jag hör av mig när jag kommit hemifrån snöiga Östersund!!

2009-09-29 @ 13:40:14
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: Christell

Oj vad kul! En egen blogg! Jag är i Stockholm och bor på PHS i veckan då jag är på utbildning. Kommer tillbaka tre dagar i november för vidare utbildning och tänkte komma och hälsa på er då om jag får?

2009-09-29 @ 19:50:03
Postat av: Hejamamma

Det är bara att hälsa på! Du är så välkommen!

2009-09-30 @ 09:34:36
URL: http://hejamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0