Tänker positivt

Jag försöker i alla fall tänka positivt men det är en massa snor i vägen så tankarna går långsamt fram. En positiv sak att se fram emot är att jag tar med mig pojkarna upp till mamma och pappa imorgon. Det ska bli kul att träffa dem och andra i släkten. Sen tror jag inte att förkylningen håller i sig så länge och när den är över kan jag haka fast mig i pappas hund och som mer än gärna drar runt mig runt motionsspåret. Fatta vilket tempo på ett sådant intervallpass! Det gäller bara att inte snubbla för då är det som att hoppa ur en bil som kör i 50 - no kidding! Vovven är till hälften en alaskan husky så hon drar med glädje. Än är det bara ultramaken som kunnat köra slut på henne. Gissa om hon gillar honom! De har ett speciellt band eftersom motion gör de flesta hundar lyckliga. Människor också för den delen, bara man ger det en chans. När du håller dig i form och äter nyttigare kommer du garanterat må psykiskt bättre. Fett och socker gör en deprimerad i längden. Kroppen vet vad den behöver och när den får det ger du dig chansen till lycka. Kanske låter klyschigt men det står jag för.

Testa i en månad: 1. Bara socker på helgerna och då med måtta. 2. Minst en fjärdedel av din tallrik mat ska vara grönsaker och sluta ät när du är lagom mätt, inte proppmätt 3. Minst 3 träningspass per vecka på minst en halvtimme där du får upp flåset och svettas (t.ex. promenad, joggning, löpning, stavgång). Om du tar dig an utmaningen, berätta gärna hur det gick!

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0