Jag har en snäll naprapat

Var hos naprapaten igen i morse och tyvärr har inte höften varit lika bra som förra veckan men det trodde inte naprapaten heller. Tyvärr är mina pengar slut (snyft...) vilket jag fick upplysa min naprapat om och då erbjöd han mig att bara betala drygt halva priset för att han ska kunna göra mig bra igen. Det var väl snällt! Så nu ska jag springa lite, känna hur det känns och ringa honom sen. Idag gjorde han något riktigt smärtsamt på min axel, han tryckte så det strålade ut i hela armen och nu domnar det i tummen... är det bra?

Idag blir det spinning på kvällen och jag ser verkligen fram emot det! Jag gillar verkligen att hålla pass och skulle nog gärna hålla fler än ett pass i veckan. Jag funderar på att föreslå ett kombinerat core/spinningpass. Ja, inte att man gör båda samtidigt utan att man först kör det ena sen det andra men det fattade ni.

Många tror att jag äter sådär supernyttigt hela tiden och aldrig låter ett sockerkorn ramla in i munnen på mig - FEL! Om det är något jag tycker illa om så är det metoder och dieter och någon form av absolutism. Mat är ju gott, godis är gott så varför inte få njuta av "onyttig" mat och godis ibland? För mig och min familj fungerar helgmys jättebra. Det vill säga; inget godis eller fikabröd på veckorna men till helgen är det ok. Det gör att jag inte behöver ha dåligt samvete när jag väl unnar mig det PLUS att jag minskar på sötsuget i och med att jag äter sådant mer sällan. Dessutom är det ju så att när man tränar som vi gör i familjen så behöver man mer energi. Dock betyder det inte att jag kan äta vad som helst som många verkar tro. Jag kanske inte går upp i vikt men igenkorkade blodkärl syns inte på utsidan. Det enda smarta som jag hört komma ur Anna Ankas mun är väl det hon sa om att man vill finnas till för sina barn så länge som möjligt och det är en god anledning att leva hälsosamt. Sen uttryckte hon väl sig inte så diplomatiskt...

Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0