Höstträning

Finns det nåt härligare än att hoppa i sina löparkläder och sticka ut och springa en härlig höstdag? När luften är hög, det är klart och bara lite kyligt. Det är så att man skulle kunna springa hur länge som helst. Jag tänker ofta på ett speciellt härligt pass jag hade tillsammans med en kompis. Det var på hösten, inför maran 2004, och vi sprang runt en sjö i Södertälje. En nätt liten tur på 2,5 timme. När jag väl kom hem var låren alldeles röda av kylan och regnet sådär så att det kliar när man sedan duschar varmt på dem. Det ska kännas lite jävligt efter sådana där ordentliga träningspass. En annan favorit är att köra mountainbike på ett riktigt skitigt spår och man kommer hem och är alldeles lerig, t.o.m. i ansiktet - det är livet!

Varför jag tänker på just det där löppasset idag är för att jag var ute och sprang igår tillsammans med sonen. Vi sprang bara en kvart och efter det gjorde jag mna övningar jag fått av naprapaten. Tyckte att en kvarts löpning inte kunde skada. Igår kväll gjorde det riktgt ont på båda sidor höften och i natt... Suck, jag blir sååååååå less! Jag vill ut och springa ordentligt. Länge och väl och komma hem och vara helt slut.

Snart ska jag och lilleman gå till öppna förskolan. Har faktiskt inte varit där ännu. Det har alltid varit mamma/barngympa då och jag har självklart prioriterat träningen men nu är det allstå dags. Ska bli kul!

Dagens träning får bli cykel på motionscykeln och därefter styrka. Oooo, jag ska nog börja knåpa på mitt corepass idag - kul! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0