Please don´t hurt me...

Jag ska till naprapaten imorgon igen. Jag tycker det är så otäckt när han knäcker, vrider, trycker och bänder. "Var inte orolig, du kommer inte ramla ner från bänken" säger han när han ska korrigera nåt i ländryggen. Som om det var därför jag spände mig. Jag ramlar hellre ner från bänken än låter honom knäcka till men det kan jag ju inte säga, jag vill ju bli bra. Istället börjar jag skratta hysteriskt. Det är någon form av stressreaktion jag reagerar med när jag inte har någon annan utväg och jag får ont/blir rädd hos naprapatorer, kiropraktorer och hudterapeuter också faktiskt. Ja, ni vet när man ska klämma pormaskar. Jag har så väldigt hård näsa som inte är följsam alls när man ska klämma pormaskar vilket gör att man måste klämma längre tid och följaktligen blir smärtan utdragen. Intressant va? I alla fall så skrattar jag hysteriskt och jag kan tänka mig att naprapaten undrar vad i all sin dar jag sysslar med men jag har försökt förklara för honom. Jag vill ju inte att han ska tro att jag håller på att bryta ihop. Det är bäst man förklarar sig innan man får en elefantbedövningsspruta i skinkan. "Meeeen jaaaaag bleeev juuuu baaaara rääääädd " (tänk er detta i slowmotion)

Det blev ingen träning idag... ja, rehabövningar förstås men ingen annan träning. Jag har aldrig varit med om detta så som det blev idag. Tanken var att jag skulle träffat en kompis idag men hennes lilla prinsessa var lite krasslig så det blev inget. Jag kom på att det var öppna förskolan, då gick jag och Charlie dit efter att han ätit lunch. Efter det gick jag hem och åt lunch varpå lilleman somnade. När han sen vaknade var det dags för Sigurds gitarrlektion o.s.v...... Och nu inser jag att jag inte hann träna... Jag ska strax iväg till syrran för att få en ansiktsbehandling. Ååååå, stackars mig....not so much. 

Imorgon, mina vänner, blir det bättring! Jag brukar ju inte behöva planera så mycket då jag är hemma på dagarna men imorgon blir det promenad efter naprapaten och därefter styrketräning. På eftermiddagen ska jag träffa kompisar som det var alldeles för länge sen jag såg, riktigt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0