Nu räcker det!

Nu räcker det med nästäppa och annan snuvighet! Imorgon är det två veckor sedan jag blev förkyld så det borde räcka, eller hur? Eftersom jag inte känner mig hängig var jag ute på en snabb 50-minuters promenad med vagnen vilket gjorde riktigt gott. Solen sken och det blåste bara lite grann. Imorgon blir det förmodligen samma visa.

Jag har funderat på att börja äta vitaminer. Tidigare har jag varit av den åsikten att det inte behövs när man äter en god, allsidig kost men nu har ultramaken läst en studie som gjort att jag börjat fundera. Tydligen är det inte fastställt vad en allsidig kost är och när man tränar mycket kan man behöva lite extra för att få i sig det man behöver. Det kanske blir en tripp till apoteket imorgon... Vi får se, jag ska sova på saken. Hur gör du? Äter du vitaminer?

Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: MirandaK

Jag brukar ta "Mitt val Sport" som har hög dos av järn, mer än "Mitt val Kvinna" (konstigt eller hur?!) och kapslar av Omega 3 kapslar! "Mitt val Sport" funkade jättebra när jag var gravid, behövde inte ta järntillskott förrän på slutet!! Bra grönsaker som innehåller mycket järn är bl a broccoli och spenat!!

2009-11-03 @ 21:12:14
URL: http://mirandak73.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Intressant att det inte är fastställt vad allsidig kost är för något.

Jag äter tillskott av folsyra eftersom jag ammar. Har ätit ett flytande vitamintillskott som heter Mivitotal (www.mivitotal.se) förut. Det måste ha varit jättenyttigt för det var svindyrt och smakade galla ;-)...



Ha det!

2009-11-07 @ 20:23:42
URL: http://www.falkebo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0