Mamman letar alternativ

Eftersom jag inte ska springa under kuren med antiinflammatoriska tabletter får jag hitta alternativ. Ni trodde väl inte att jag bara lade mig på sofflocket och spelade död? Det är inte riktigt min grej. Ursäkter är not my cup of tea. Det är extremt sällan som man p.g.a. en skada måste avstå helt från träning. Det slulle väl vara om skadan är sådan att huvudet avskiljs från kroppen. Då kanske det är bra att man tar det lite lugnt medan stygnen läker ihop. Jag funderade därför över alternativen med skonsam konditionsträning och begav mig således till gymmet.

Det blev 20 minuter:


Därefter 25 minuter:

Just den här typen av motionscykel är skonsamt mot höften och därför också bra för gravida, inte för att jag är gravid men ni vet, höften. Efter detta blev det lite sköna övningar på bollen:

Nu är jag nytränad, ren och luktar ganska gott om jag får säga det själv. När jag kom hem blev det lite fika med alla barnen (har två extrabarn den här helgen när syrran och hennes man är på spa) därefter stack ultramaken ut på intervallträning. Det är så härligt när både jag och maken inser vikten av att träna. Det är därför extremt sällan man känner att träningen tar tid. Istället hävdar jag att träningen ger tid. Tänk så mycket piggare du blir, så mycket mer du orkar!

Utöver träning snurrar just nu tapeter i mitt huvud. Eftersom vi ska flytta i januari och ska tapetsera om i nya lägenheten letar jag snygga tapeter, några tips? Sen skulle jag gärna få hjälp av någon som faktiskt kan tapetsera...har aldrig gjort det men vem vore jag om jag lät det lilla hindret stoppa mig? Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: Angel19

Alviks måleri och Björklund och Winqvist har fina tapeter, B& W ligger vid Bromma flygplats.

2009-11-14 @ 19:01:27
URL: http://angel19.blogg.se/
Postat av: Hejamamma

Tack för tipset, ska kolla det!

2009-11-14 @ 21:25:05
URL: http://hejamamma.blogg.se/
Postat av: MirandaK

Välkommen till tapetträsket!! Ni kan få komma hem till oss och öva,vi har flera rum att tillhanda, ha,ha!!

2009-11-15 @ 11:08:12
URL: http://mirandak73.blogspot.com
Postat av: Hejamamma

Jag vet inte om ni vill att vi ska öva hos er... blev däremot kär i din tapet från Sanderson collection...

2009-11-15 @ 11:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0