Det går bra nu

Har nu tränat på bra tre dagar i rad vilket känns bra! Tidigare denna höst har sviten alltid brutits av sjukdom men nu känner jag mig stark! För att inte bryta den goda trenden ska jag vila idag och låta kroppen återhämta sig. Det är lika viktigt att ge kroppen tid att vänja sig vid den nya belastningen som att faktiskt träna. Jag måste ge min kropp en chans att stärka sig inför nästa pass.

När jag pratade med grannen häromdagen pratade vi också om att man, när man försöker komma i form, har en förmåga att stressa sig tillbaks till sin forna form. Den man hade t.ex. innan en graviditet. Det funkar inte, vilket jag fick erfara efter min förra graviditet. Jag ändrade min kost och tränade regelbundet men inget hände. När jag sedan beslutade mig för att lugna ner mig gick jag ner flera kilo i vikt på bara någon månad. Att ta det lugnt är dock inte det lättaste som finns, det ska gudarna veta, men nu har jag bestämt mig för att riktigt njuta av denna vilodag. Den enda träning jag ska ägna mig åt idag är mina rehabövningar.

Imorgon däremot blir det distanspass, alltså 40 minuters löpning i 75 % av min maxpuls. Jag måste bara komma ihåg att fixa nytt batteri till pulsbandet och klockan. Det blir så mycket lättare att hålla koll på intensiteten då. Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0