Slappt men ändå inte

Idag har jag inte tränat alls. Dessutom avslutade jag dagen med hembakt pizza, öl (alkoholfritt), glass och säkert blir det lite chips. Vad har hänt, kanske någon undrar. Nej, inte så mycket. Planen var att springa med ultramaken på förmiddagen och sedan åka och julhandla men ödet ville annorlunda. Min söte lille systerson råkade ut för en olycka i skolan igår och behövde vara hemma idag. Moster och Andy till undsättning! På nåt sätt känns inte julshopping viktigare än att hjälpa sin kära syster och träningen kunde vänta till imorgon. Vi lekte därför att vi hade ett stort fint hus (syrrans) och tog hand om systersonen och hämtade hem hans syster och vår lilla guddotter tidigt från dagis. Det blev mycket UNO, pokemon och sånt.

Jag är inte någon total renlevnadsmänniska. Jag försöker leva hälsosamt, för min egen skull men också för mina barns skull. Det är mitt ansvar att de mår bra och då tycker jag att man inte proppar dem fulla med socker, halvfabrikat och annan skit dagarna i ända. Lär man sig från ung ålder vad man ska tänka på med maten och att man ska röra på sig så blir det inte så konstigt. Sen är ju inte livet så roligt om man aldrig får äta onyttigheter men ingen regel utan undantag, eller hur? Jag äter också skräp ibland men inte så ofta. Jag tror att detta är den andra chipspåsen vi köpt i år... På tal om att handla mat är det skrämmande hur man ser att många familjer handlar. Så mycket läsk som många handlar på en vecka köper inte vi på flera år. Är det vad man vill att barnen ska dricka till vardags eller varje helg? Seriöst?!

Imorgon blir det dock löpning med babyjoggern. Ultramaken har nu justerat den så vi kanske inte hamnar i diket var tionde meter. Sicken bonus! Därefter blir det styrketräning. Don´t you just love it! Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0