Kiss me - I´m Norwegian!

Jag har nog lite norskt blod i mig, tror jag. Vi tog oss till Olos idag - äntligen! Fick verkligen testa mina skidor OCH skidtights idag i riktigt, riktigt fina spår. Jag har dock upptäckt en lite "norsk" egenskap hos mig. Jag vet inte om du lagt märke till det men norska skidåkare har en tendens att snora väldigt mycket. Det är kanske inget norskt fenomen men jag lägger väl märke till det eftersom norka skidåkare är väldigt duktiga och därför ser man dem ofta på TV. En annan teori är att de kanske bara struntar i att torka bort snoret och därför kommer de snabbare i mål. Jag vet då vad jag hade valt; hellre ett snormonster än tvåa i mål. Hellre Nr. 1 än snygg på målbilden. I alla fall snorar jag som attan och när jag åkte utför bara sprutade det ur näsan...bara så ni vet...



Här har jag torkat bort snoret... Vilka spår och vilket vinterlandskap! Underbart vackert. Jag fick t.o.m. komplimanger av ultramaken för min skidteknik! Inte illa, va? Sen var det länge sedan jag åkte så länge och "skidmusklerna" måste man underhålla så jag tog slut snabbt trots att både styrka och kondition är i hyfsad form. Hoppas jag kan åka mer snart. Har jag tur finns det skidspår när jag kommer hem till Stockholm. De brukar nämligen dra spår på elljusspåret alldeles i närheten de få gånger det finns snö att tala om.

På tal om ultramaken börjar hans företag komma igång. Han får fler och fler förfrågningar om löparcoachning. Det är roligt eftersom jag vet att han är bra, både som föreläsare och coach.

Imorgon hoppas jag få till ett styrkepass: Core plus lite till. Hejamamma!

Kommentarer
Postat av: MirandaK

Gott nytt år, hurtis!!

2009-12-31 @ 14:42:30
URL: http://mirandak73.blogspot.com
Postat av: Angel19

när åker ni hem?

2010-01-01 @ 19:47:01
URL: http://angel19.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0