Härliga snö!

Jag blir alldeles glad i hjärtat när jag tittar ut och ser hur det snöar riktigt ymnigt! Mindre glad blir man när man inser att många i Stockholm inte förstår att vintern kommer varje år och att bilen bör utrustas och köras därefter. Efter storkillens gitarrlektion låg jag bakom en gammal Bentley i en korsning som troligtvis hade sommardäcken på. Då känns det extra bra att man sitter i en fyrhjulsdriven bil med vinterdäcken på. Det svaga uppförslutet var ingenting för miss Jeepy som med enkelhet tog sig fram genom snö och is till vårdcentralen där storkillen sedan fick sin spruta. Sedan tuffade vi vidare för att hämta ultramaken då bussarna inte kunde ta sig fram i snön - men det kunde miss Jeepy!

Väl hemma körde jag mitt corepass som nu är helt klart! Typiskt att jag inte fick mitt eget pass till våren... Nån som behöver stärka coremusklerna? Jag kan hålla privatlektioner!

Imorgon blir det att packa, packa, packa och då snackar vi inte inför flytten. Det har jag inte ens börjat med. Nej nu är det packning inför resan till mamma och pappa som gäller. Dessutom ska vi till målarbutiken imorgon. Tapeterna är valda och fint ska det bli.

Imorgon blir det löpning i snön med ultramaken och lilleman. Det är bara veklingar som låter sig stoppas av lite snö, eller hur? Hejamamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0